יום שישי, 26 ביוני 2009

עמידה למען החירות - ההימור הישראלי הבטוח

נראה כי הפאזה הראשונה של ההתקוממות האיראנית למען החופש מיצתה את עצמה מול הרצחנות של הקלגסים האיסלמו-פאשיסטים ועוזריהם. זה הזמן לערוך חשבון נפש מול האירועים שהיום נדחקו מעט הצידה.


גילינו בעימות הזה עד כמה שבריות וחלשות פנימית הדיקטטורות הנשענות על הכידונים, כלפי חוץ התדמית שבנו אחמדיניג'אד ובכירי המשטר האיראני במסעות דילוגים בין הרצאות "מכובדות" באוניברסיטת קלומביה, נאומים באו"ם ובפני ועידות "זכויות האדם" נסדקה ומן הסדקים פרץ הדם של הצעירים הכמהים לחירות באיראן.


את ההיבט הזה החמיצו רבים מן הפרשנים הממוסדים שטענו כי אין הבדל רב בין אחמדיניג'אד למוסוואי מבלי שהם שמים לב כי את העובדה הזאת יודעים גם הצעירים המחרפים נפשם - ולא למען ההבדל הקטן הזה הם מחרפים את נפשם. המועמד הוא התירוץ והכיסוי, השאיפה לחירות היא המניע האמיתי ולמען השאיפה הזאת מוכנים הצעירים האיראנים לחרף נפשם ובעבורה עלינו לתמוך בהם.

במקום לעמוד נחרצות נגד הישיבה על הגדר ולהצהיר על תמיכתנו העמוקה והמלאה ונכונותינו להעניק כל סיוע אפשרי לשוחרי החירות באיראן הצטרפה ישראל בחסות הפרשנויות האנטי-ערכיות למקהלת האפור המוסרי וכשלה מנקיטת עמדה עקרונית. על כך כתבה קרולין גליק במאמרה "הימור ישראלי בטוח".

ישראל צריכה להוביל גם את המערכה למען זכויות האדם באיראן וגם נגד נגד יצרני הציוד והטכנולוגיה במערב המאפשרים את הדיכוי באיראן, המלחמה של שוחרי החירות באיראן היא גם המלחמה שלנו ושל שוחרי החירות האמיתיים באשר הם. עלינו לצאת תוך מינוך האירועים נגד רוסיה וסין ולהציגם במלא בושתם כספקי טכנולוגיות גרעיניות למשטר האיראני, גם נגד נוקיה וסימנס המספקים את האמצעים לדיכוי שאיפות החירות של האיראנים על ידי ציוד מעקב משוכלל. (ראו המאמר "נוקיה מסייעת לאחמדינג'אד" בNEWS1 ) מהלך זה יאפשר להעמיד במקומה המוסרי הראוי את מקהלת השועלים האירופאים שרוממות "זכויות האדם" בפיה אך ידיה טובלות בדם - עלינו גם להעמיד דרישות ולזמן שגרירים לקבלת הבהרות על תמיכה זאת במשטר הרצחני בטרם נאות להאזין לדברי הטפה נוספים מאירופה, רוסיה וסין.

באתר "מועדון ידידי אנכי" בפייסבוק אני מציג את האירועים התורמים לגיבוש התכנים המפורסמים באתר אנכי באופן שוטף, מטבע הדברים שטף המידע העולה על גדותיו אינו מאפשר להביא את כל המאמרים האיכותיים במסגרת אנכי, וזה המקום המומלץ להתעדכן ולעדכן זה את זה.


קריאה מועילה והנחות יסוד בדוקות,

בועז ארד -עורך


ציירנו לכם... הקריקטורות האירניות מדצמבר 2005 ועד היום

הימור ישראלי בטוח

מאת: קרולין גליק פורסם במקור ב-Jerusalem Post ב-19.06.2009 , תרגום באדיבות המגזין "מראה".


אילו הכריז ראש הממשלה כי ישראל תומכת במפגינים וכי תסייע להם ביד רחבה, היא היתה עושה את הדבר הנכון מוסרית, והיתה רוכשת את הערכת מיליוני אנשים בעולם, הנחרדים משתיקתן של ממשלותיהם, נוכח אומץ ליבם של המפגינים האיראניים, המסכנים את חייהם למען החירות.

ישראל מוצאת את עצמה היום במצב בלתי מוכר. האווירה המהפכנית המתהווה באיראן מעמידה את ישראל בפני אפשרות שלעיתים נדירות ניצבת בפניה: הימור בטוח. בעוד ממשל אובמה מסרב לתמוך במפגינים נגד המשטר, והאיחוד האירופי גם הוא מתחמק, ננטשו מיליוני איראנים – המסכנים את חייהם ברחובות במחאה על גניבת בחירות ועל שלטון רודני – על ידי כל אלה שהם חשבו כי יתמכו בהם. עם תחילת המהומות, הצטרפה ישראל לארה"ב ולאירופה בדחותה את המפגינים.

בסרבם להסתכן בתמיכה במפגינים – כאשר בעשותם זאת, הם למעשה מציבים את עצמם בצד המולות נגד הפרו-דמוקרטים ברחובות – ציינו בצדק נשיא ארה"ב ברק אובמה, כמו גם שר הביטחון אהוד ברק וראש המוסד מאיר דגן, כי מיר חוסיין מוסאווי, לשעבר ראש ממשלת איראן ומנהיג תנועת המחאה בתוארו היום, הוא רדיקלי וקיצוני בדיוק כמו מחמוד אחמדינג'אד, שאת כסאו הוא מעוניין לרשת.

המשך קריאה...

מדעי ההפחדה

מאת יעקב הבלוג הירוק
"מחקר" של גוף מכובד המורכב מאנשים מטעם ממשלת ארה"ב על זרועותיה השונות. באנגלית: Global Climate Change Impacts(להלן: GCCI ) מאיים עלינו כי ההתחממות הגלובלית תגרום לפגיעה באספקת החשמל.

מנסים להפחיד אותנו בכל מחיר. זה מה שהדו"ח של GCCI עושה. אנשים מתקשים לדמיין מה האסון הנוראי בעליית טמפרטורה של מעלה או שתיים, ואפילו שלוש או ארבע. אנו רגילים להפרשים כאלה בחיי יום-יום. בקיץ חם, בחורף קר, וההפרשים הם עשרות מעלות לא מעלה או שתיים. בצפון קר, בדרום חם – וההפרשים הם עשרות מעלות. אנו מסתדרים עם זה.
נוכח האדישות (המוצדקת) של הציבור – מחפשים החממיסטית תרחישים חדשים כדי להפחיד אותנו בם.

בדו"ח של ה GCCI הציגו את הגרף הבא, המתאר אירועים של הפרעה לרשת החשמל וניתוקי זרם כתוצאה מאירועי מזג אוויר (סערות, שלגים).

הגרף מנסה להציג כיצד ההתחממות הגלובאלית, הגורמת לאירועי מזג אוויר חריגים (סערות) – גורמת – בין השאר – לעלייה במספר התקריות של נזק לרשת החשמל (ניתוקי זרם). אנו רואים בבירור שמספר תקריות ניתוק הזרם עלה מאד בשנים האחרונות. הגרף פורסם על ידי רשות האנרגיה של ממשלת ארה"ב וצוטט הדו"ח של ה GCCI .

להמשך קריאה בבלוג הירוק כאן: הפחדה בכל מחיר.
הדפסדואל

האנטישמיות מתחילה לבצבץ

מאת: דר יובל ברנדשטטר 26 ביוני 2009, להבים הנגב הכבוש

הנשיא אובמה מצוי על הגה השלטון של ארצות הברית כבר חצי שנה, ואפשר לעשות כבר סיכום ראשוני של השאלה הידועה: האם הוא טוב ליהודים או רע ליהודים.

את תולדות היהודים בעת האחרונה אפשר לחלק לשתי תקופות: לפני עצמאות ואחרי עצמאות. לפני העצמאות גורלם של היהודים היה נתון ביד חמת זרים. אחרי העצמאות גורלם נתון בידם, על אפם ועל חמתם של זרים. את היחס ליהודים אפשר לסווג לשניים: אהדת היהודים מול אנטישמיות. אם לסכם את כהונתו של אובמה עד כאן הרי שמחד הוא מראה סימנים ברורים של אנטישמיות, ומאידך הוא טוב ליהודים.

האנטישמיות, כמו אלכוהוליזם, מדומה למחלה חסרת ריפוי, אלא לדיכוי בלבד. כמו שאלכוהוליסט מכפיף את כל האינטרסים שלו לצריכת אלכוהול, ומוצא ק"ן טעמים להצדיק את פעולותיו, כך האנטישמיות מכפיפה את כל השיקולים לשנאת היהודים, עד כדי פגיעה אנושה באינטרסים של האנטישמי בעצמו. לראייה גרמניה, שהייתה עד לשנות השלושים של המאה שעברה המעצמה המדעית-טכנולוגית הראשונה במעלה, ואיבדה את הבכורה בעיקר בשל גילויים קיצוניים של אנטישמיות. לראייה בריטניה, שיצאה מן המלחמה הגדולה (1914-1918) עם מנדט ברור לחיזוק האימפריה הבריטית עם שליטה דו-צדדית על אינטרס העליון שלה, תעלת סואץ, אבדה הכול עקב המדיניות האנטישמית שלה. אחרי שנים רבות של מדיניות פילושמית שסייעה לארצות הברית למצב עצמה כמעצמה הראשונה במעלה, החל הנשיא החדש לנקוט במדיניות אנטישמית, תוך פגיעה ברורה באינטרסים של ארצות הברית.

המשך קריאה...
הדפסדואל

כיצד בשתי דקות, חירבתי הפגנה אנטישמית

מאת נעמן כהן פורסם במכתבו של בן עזר 25 ביוני 2009

ביום חמישי בערב הסתובבתי בין דוכני שבוע הספר העברי בכיכר רבין והנה אני רואה קבוצה מאורגנת של שתים עשרה נשים ושני גברים הולכים בסך. החבורה צועדת בשתי שורות, ובראשם גיברת עם מכשיר הגברה. הנשים, לבושות בבגדים צבעוניים וכל אחת תיק גב על גבה. החבורה הולכת לאט, עם שלטים, שעליהם כתוב:

AHAVA – there is no Love in occupation

והן הולכות וצועקות קריאות קצובות:

Peace – no occupation

כמה מהצופים החלו לחרף ולקלל אותן. איני יודע מה קרה לי, (אולי מפני שהנשים נראו מאד נחמדות ומקרינות "אהבה"), אבל, בלי לחשוב שנייה, באופן ספונטאני, הצטרפתי אליהן, והתחלתי ללכת בסך איתן. לאט לאט התקדמתי עד שהגעתי לאמצע התהלוכה, בין שני הטורים.

המשך קריאה...
הדפסדואל

בשבח הרציונליות

מאת בועז ארד 21 ביוני 2009 (למנויים בלבד)

שרי אריסון "יצאה מן הארון" וגילתה כי על הגה השליטה בבנק הפועלים יושבת איצטגינית מתקשרת הלוקחת ברצינות תהומית קולות וחזיונות. למול הכתבים הכלכליים הנדהמים מן ה"בוננזה" התקשורתית פרסה שרי את מרכולתה הניו-איג'ית וסיפרה כיצד היא חוותה בחזיונותיה סערות צונאמי והוריקנים העומדים להתרחש, טילים העומדים לנחות, כשלים במערכות מיחשוב, גילגולי נשמות ועוד.

אריסון הסבירה במסגרת מסע היחצ"נות לספרה, כי היא "אישה עם שליחות" שהרי כבר בשנת 1996 אמרה לה "מתקשרת" כי היא עומדת להוביל את עם ישראל.

שרי אריסון מייצגת היטב את הביטוי האמריקאי "משרוולים קצרים לשרוולים קצרים בשלוש דורות", כלומר את העושר שהשיג האב בעבודה קשה, תעוזה ויזמות תוך טיפוס במעלה סולם היצרנות - יבזבז הבן המפונק – הנכד כבר יחזור לעבודה פיסית. שרי בחזיונותיה כבר מבינה כדבריה כי העושר והכסף הם רק אביזרים חולפים ושבגלגול הבא היא יכולה להיות מאד ענייה – אכן נבואה שיש לה בסיס.

המשך קריאה...
הדפסדואל

כישלונות אובמה

מאת: ד"ר אברהם בן-עזרא 21 ביוני 2009

הוא לא חלם על נאום בר-אילן, ואין לו שום מענה לנאום אחרית הימים של בנימין נתניהו. ברק חוסיין אובמה ציפה להתקפלות כנועה, איתה הוא יכול היה להתמודד, או להתנגדות הזויה, שגם עמה הוא היה יכול להתמודד. אלא שבדיעבד הסתבר לו כי מולו ניצב מדינאי העולה עליו בכמה מעלות, והנאום ההיסטורי שננאם בבר אילן בתשובה לנאומו שלו שננאם בקהיר – השאיר את ברק חוסיין אובמה פעור פה, ללא מענה, עם מלמולים וגמגומים בדבר המאחזים, זה כל מה שנותר לו להיאחז בו...

נשיא ארה"ב ברק חוסיין אובמה מתחיל לצבור כישלונות במדיניות הבינלאומית. הכישלון הכי משמעותי שלו הוא יחסו הסלחני-ותרני כלפי איראן, תוך מתן אמון בשלטון רודני, המונחה על ידי גורמי דת חשוכים ורחוק מעקרונות הבסיס של האומה האמריקאית של שוויון וחופש. אלא שחוסיין, אשר במשך הזמן ועם שחרור חרצובות לשונו נתגלה כמי שמקורב מנטאלית לשליטים מסוג ראשי כנופיות הטרור בשטחים ואחמדיניג'אד באיראן, קיווה שהרוע והשחיתות המנחים את שלטונו של אחמדיניג'אד באיראן – יוסתרו בתבונה, במעין שיתוף פעולה, במסווה של דמוקרטיה ונאורות-לכאורה, דבר שלא רק שלא קרה אלא גם התנפץ בפנים עם זיופי הבחירות – מהמקפצה.

לא מדובר בזיופי בחירות הנגרמים בשלטון דמוקרטי במסגרת של טעות או תקלה מקומית, אלא מסתבר שבאיראן מדובר במנגנון מושחת מעיקרו הנוטל את השלטון הלאה בכוח ובשיטות של שחיתות בפרהסיא, בין היתר באמצעות חלוקת עטים עם דיו נמחק, חלוקה המונית של תעודות זהות מזויפות וכפולות, והצבעות נציגי השלטון – לא רק כפולות, אלא מכופלות, עשרות הצבעות לאנשי שלום הרשע, בגלוי, מהמקפצה.

המשך קריאה...
מאמרים נוספים:

***

בועז ארד, אם ראית ערך במאמרים ובפעילות האתר זה הזמן לתמוך בהמשכה על ידי מנוי שנתי לאנכי הכולל גישה לכל מאמרי איין ראנד שתרגמנו וחומרים הנוספים מידי שבוע לאתר. הקישו כאן לרכישת מנוי באמצעות כרטיס אשראי, או שילחו צ'ק ע"ש בועז ארד לת"ד 371 רמת השרון 47103. מחיר מנוי שנתי 236 ש"ח כולל מע"מ, ניתן לבצע מנוי חצי שנתי במחיר 150 ש"ח כולל מע"מ.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה